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Calculation of the average travel distance in a low-level picker-to-part system considering any distribution function within the aisles

  1. Dr.-Ing. Volker Sadowsky Chair of Materials Handling and Warehousing, Faculty of Mechanical Engineering, TU Dortmund University
  2. Prof. Dr. Michael ten Hompel Chair of Materials Handling and Warehousing, Faculty of Mechanical Engineering, TU Dortmund University

Abstracts

The estimation of the average travel distance in a low-level picker-to-part order picking system can be done by analytical methods in most cases. Often a uniform distribution of the access frequency over all bin locations is assumed in the storage system. This only applies if the bin location assignment is done randomly. If the access frequency of the articles is considered in the bin location assignment to reduce the average total travel distance of the picker, the access frequency over the bin locations of one aisle can be approximated by an exponential density function or any similar density function. All known calculation methods assume that the average number of orderlines per order is greater than the number of aisles of the storage system. In case of small orders this assumption is often invalid. This paper shows a new approach for calculating the average total travel distance taking into account that the average number of orderlines per order is lower than the total number of aisles in the storage system and the access frequency over the bin locations of an aisle can be approximated by any density function.

Die Ermittlung der Kommissionierleistung in Person-zur-Ware-Systemen kann in vielen Fällen durch analytische Methoden bestimmt werden. Dabei wird häufig eine Gleichverteilung der Zugriffshäufigkeit auf alle Lagerplätze vorausgesetzt. Dies ist aber nur dann gewährleistet, wenn die Zuordnung der Artikel zu den Lagerplätzen zufällig erfolgt. Wird die Zugriffshäufigkeit der Artikel bei der Lagerplatzzuordnung berücksichtigt, um z.B. die mittlere Wegstrecke des Kommissionierers zu reduzieren, kann die Zugriffshäufigkeit auf die Lagerplätze einer Gasse durch die Dichtefunktion der Exponentialverteilung oder vergleichbaren Verteilungsfunktionen approximiert werden. Alle für diesen Fall bekannten Berechnungsmethoden setzen voraus, dass die Anzahl Positionen, die im Mittel pro Auftrag gepickt werden, größer ist als die Gesamtanzahl der Gassen des Lagers. Diese Voraussetzung ist allerdings bei kleinen Aufträgen häufig nicht gegeben. Im Rahmen dieses Artikels wird ein analytisches Verfahren vorgestellt, dass keine Restriktionen bezüglich der Positionsanzahl und Gassenanzahl aufweist und beliebige Dichtefunktionen für die Beschreibung der Zugriffshäufigkeit über die Lagerplätze berücksichtigt.

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