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Multi-objective layout optimization for material flow system with decentralized and scalable control

Multikriterielle Layout Optimierung für Materialflusssysteme mit dezentralisierter und skalierbarer Steuerung

  1. M.Sc. Nikita Shchekutin Institute of Transport and Automation Technology, Leibniz Universität Hannover
  2. M.Sc. Simon Sohrt Institute of Transport and Automation Technology, Leibniz Universität Hannover
  3. Prof. Dr.-Ing. Ludger Overmeyer Institute of Transport and Automation Technology, Leibniz Universität Hannover

Abstracts

The lack of flexibility in logistic systems currently on the market leads to the development of new innovative transportation systems. In order to find the optimal configuration of such a system depending on the current goal functions, for example minimization of transport times and maximization of throughput, various mathematical methods of multi-criteria optimization are applicable. In this work, the concept of a complex transportation system with decentralized and scalable control is presented. Furthermore, the question of finding the optimal configuration of such a system through mathematical methods of optimization is considered.

Der Mangel an Flexibilität bei heutigen Logistiksystemen führt zur Entwicklung von neuartigen Fördersystemen. Um die optimale Konfiguration der Systeme anhand aktueller Zielfunktionen, wie beispielsweise Minimierung von Transportzeiten und Maximierung des Durchsatzes, herauszufinden, sind verschiedene mathematische Ansätze zur simultanen Optimierung verschiedener Kriterien anwendbar. In dieser Arbeit wird das Konzept für ein komplexes Materialflusssystem mit dezentraler und skalierbarer Steuerung vorgestellt. Außerdem wird die Frage nach einer Konfigurierung solcher Systeme durch mathematische Optimierungsmethoden betrachtet.

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