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Transport Cost Optimization of Offshore Wind Turbine Installation on the Indonesia Sea

Transportkostenoptimierung der Offshore-Windturbineninstallation auf dem indonesischen Meer

  1. S.T., M.T. Muhammad Fakhruriza Pradana University of Sultan Ageng Tirtayasa, Indonesia & Institute of Transport and Logistics, University of Duisburg-Essen
  2. Gery Raka Ervan Ramadhan Faculty of Mechanical Engineering, University of Duisburg-Essen
  3. Prof. Dr.-Ing. Bernd Noche Institute of Transport System and Logistics, University of Duisburg-Essen

Zusammenfassungen

Since wind turbine is located offshore, transportation and installation of an offshore wind turbine have high capital costs. The method of preassembly is used to optimize the use of the transportation vessel that is chartered to transport and install the wind turbine on an offshore remote location. Until this study is conducted, there is no offshore wind farm in Indonesia. This study uses the methodology of annual average wind velocity and bathymetry data to determine a possible location for an offshore wind farm on the Indonesian sea. The total duration of transportation and installation of wind turbines to construct a wind farm in Indonesia is calculated using scenarios of different preassembly methods and transportation vessels. By doing a comparison of different scenarios, the optimal combination of total duration and costs can be seen. The determined transportation vessel on this thesis is a jack up barge and Self-Propelled Installation Vessel (SPIV). The least time spent to construct a wind farm on the Indonesian sea of both transportation vessels is by using the preassembly of the “Bunny-Ear” method with the wind turbine tower in one piece and the remaining blade. It can be concluded that to optimize the transport cost of offshore wind farm installation on Indonesian sea is by using the combination of said preassembly method and by using jack up barge with the total duration of wind turbine transport and installation of 34 Days. 6 Days longer than the other scenarios of using SPIV with the same preassembly method.

Da sich die Windkraftanlage auf hoher See befindet, sind Transport und Installation einer Offshore-Windkraftanlage mit hohen Investitionskosten verbunden. Die Methode der Vormontage wird verwendet, um die Nutzung des Transportschiffs zu optimieren, das für den Transport und die Installation der Windturbine an einem abgelegenen Offshore-Standort gechartert wird. Bis zur Durchführung dieser Studie gibt es keinen Offshore-Windpark in Indonesien. Diese Studie verwendet die Methodik der jährlichen durchschnittlichen Windgeschwindigkeit und der bathymetrischen Daten, um einen möglichen Standort für einen Offshore-Windpark auf dem indonesischen Meer zu bestimmen. Die Gesamtdauer des Transports und der Installation von Windturbinen zur Errichtung eines Windparks in Indonesien wird anhand von Szenarien mit verschiedenen Vormontagemethoden und Transportschiffen berechnet. Durch den Vergleich verschiedener Szenarien kann die optimale Kombination aus Gesamtdauer und Kosten ermittelt werden. Das in dieser Arbeit ermittelte Transportschiff ist ein Hubschiff und ein Self-Propelled Installation Vessel (SPIV). Der geringste Zeitaufwand für die Errichtung eines Windparks auf dem indonesischen Meer wird bei beiden Transportschiffen durch die Vormontage der "Bunny-Ear"-Methode mit dem Windturbinenturm in einem Stück und dem verbleibenden Blatt erreicht. Es kann geschlussfolgert werden, dass die Optimierung der Transportkosten für die Installation eines Offshore-Windparks auf dem indonesischen Meer durch die Kombination der besagten Vormontagemethode und der Verwendung eines Hubkahns mit einer Gesamtdauer des Transports und der Installation der Windturbine von 34 Tagen erfolgt. Dies ist 6 Tage länger als die anderen Szenarien der Verwendung von SPIV mit derselben Vormontagemethode.

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