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Battery Charging Strategies for AGV Systems

Energieladestrategien für FTS

  1. M.Sc. Dominik Colling Institute for Material Handling and Logistics, Karlsruhe Institute of Technology (KIT), Germany
  2. M.Sc. Julien Oehler Institute for Material Handling and Logistics, Karlsruhe Institute of Technology (KIT), Germany
  3. Prof. Dr.-Ing. Kai Furmans Institute for Material Handling and Logistics, Karlsruhe Institute of Technology (KIT), Germany

Zusammenfassungen

Automated guided vehicle systems are used for internal material transport. Due to technical advances, modern vehicles are no longer fixed to a track. This gives them more flexibility but makes it more difficult to charge their batteries while driving. They therefore have to visit charging stations to be charged. They are not available for material transport during the charging process. If too many vehicles have to charge at the same time, the system can no longer guarantee the planned throughput. In this work, battery charging strategies were developed to prevent too many vehicles from charging at the same time. The strategies were then tested in a simulation study and their effectiveness could be demonstrated. There were always enough vehicles available so that no orders were processed late. If the strategies were not used, delays occurred.

Fahrerlose Transportsysteme werden für den innerbetrieblichen Materialtransport genutzt. Aufgrund technischer Fortschritte sind moderne Fahrzeug nicht mehr spurgebunden. Das verleiht ihnen mehr Flexibilität, erschwert aber das Laden ihrer Batterien während der Fahrt. Sie müssen daher zu Ladestationen fahren. Während des Ladeprozesses stehen sie nicht für den Materialtransport zur Verfügung. Müssen zu viele Fahrzeuge gleichzeitig geladen werden, kann das System nicht mehr den geplanten Durchsatz leisten. In dieser Arbeit wurden Batterieladestrategien entwickelt, die es verhindern, dass zu viele Fahrzeuge gleichzeitig laden. Die Strategien wurden innerhalb einer Simulationsstudie getestet und ihre Wirksamkeit konnte gezeigt werden. Es waren immer ausreichend Fahrzeug verfügbar, sodass keine Aufträge verspätet bearbeitet wurden. Wurde auf die Strategien verzichtet, kam es zu Verspätungen.

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